20. September 2010. Studie over het gebruik en de acceptatie van video marketing vanuit een zakelijk perspectief

De resultaten van de empirische studie over het gebruik en de acceptatie van video marketing vanuit een business perspectief (Prof. Dr Urban, hoogleraar informatica-industrie, Multimedia Marketing, FH Schmalkalden) zijn nu beschikbaar.

Video Marketing. Een empirisch onderzoek naar het gebruik en de acceptatie van video marketing
vanuit een zakelijk perspectief

Video Marketing - Een empirische studie over het gebruik en de acceptatie
video marketing vanuit een zakelijk perspectief

Fachhochschule Schmalkalden, afdeling informatica
Hoogleraarschap van de informatica, in het bijzonder Multimedia Marketing

Prof. dr. Thomas Urban

Het gebruik van bewegende beelden op het internet wordt steeds populairder. Dit toont niet alleen het steeds groeiend aantal mits prive video op sites als You-Tube of MyVideo, maar ook het toegenomen gebruik ervan als communicatie-instrument in het bedrijfsleven. Dit kan zich voordoen, bijvoorbeeld een eigen videokanaal op YouTube, de bepaling over de website van het bedrijf, cd's / dvd's en show presentaties. Binnen deze empirische studie gebaseerd op zeven onderzoeksvragen onderzocht het gebruik en de acceptatie van video marketing vanuit een zakelijk perspectief geanalyseerd.

De gegevens van de studie zijn gebaseerd op een kwantitatieve online-enquête, tussen de 20 Juni 2010 en 30 Juli 2010 (onderzochte periode) werd uitgevoerd. Een totaal van 78 bedrijven deelgenomen aan de enquête, op slechts 50 bedrijven de vragenlijst ingevuld en daarmee de basis vormen voor de evaluatie. Zoals weergegeven in figuur 1, mediabedrijven waren de meest voorkomende, gevolgd door de service en marketing. "Andere" zijn bedrijven die vertegenwoordigd zijn slechts eenmaal en de andere sectoren zijn niet verantwoordelijk, samen. Dit waren de handel, IT-, farmaceutische-, oppervlakte-bescherming, technische producten, alsmede paard / paardrijden.

Welche Branchen setzen Videomarketing ein? --- Studie: Videomarketing f├╝r Unternehmen

Figuur 1: Industrie Profiel

Het bereik van bedrijven die hebben deelgenomen, vari├źrend van MKB tot kleinere organisaties. Een op de twee respondenten werkte in een bedrijf tot 10 werknemers.

Anzahl der Mitarbeiter / Unternehmensgr├Â├če --- Studie: Videomarketing f├╝r Unternehmen

Figuur 2: Verdeling van het aantal werknemers

De vragenlijst bevatte een totaal van 19 vragen die werden gebruikt om zeven onderzoeksvragen te beantwoorden. De analyse werd uitgevoerd met behulp van methoden van beschrijvende en analytische statistiek.

Onderzoek Vraag 1: Welke soorten lading, Video Marketing voor?

Als antwoord op de eerste onderzoeksvraag twee verschillende vragen werden gebruikt. Bij de eerste vraag op open vraag: "Noem drie producten of diensten die u denkt geschikt zijn bijzonder goed voor de afzet van video marketing!" Geen trend zou kunnen worden vastgesteld op een specifiek produkt. Het kan alleen worden gedaan de stelling dat in dit geval meestal verschillende producten / diensten op het gebied van toerisme, cultuur en technologische producten die behoefte hebben aan uitleg zijn genoemd. Tijdens de daaropvolgende gesloten vraag, zoals weergegeven in figuur 3 - ingediend door de bedrijven diensten aan, ingedeeld materi├źle goederen en consumptiegoederen als het meest geschikt voor video-marketing. Contrast, kapitaalgoederen, industri├źle producten en generieke producten die worden beschouwd als het minst geschikt. Een verbinding tussen het bedrijfsleven en de geschiktheid van de goederen te beoordelen voor de marketing video kan niet worden bepaald.

Welche Produkte- und Dienstleistungen werden ├╝ber den Einsatz von Bewegtbildkommunikation vermarktet? --- Studie: Videomarketing f├╝r Unternehmen

Figuur 3: Geschiktheid van soorten onroerend goed voor Video Marketing

Onderzoek Vraag 2: In welke sectoren zijn marketing video gebruikt?

De beoordeling van de sectorale gebruik van video in de handel brengen is gebleken dat het toerisme, mode en automotive industrie zijn zo past op de meeste van de respondenten. Deze resultaten correleren met de onder Onderzoek Vraag 1 open vraag met betrekking tot de soorten goederen die geschikt lijken voor video marketing gevraagd. Het zal dus sectoren met plezier en avontuur in de natuur (toerisme, mode, mode, schoonheid), maar ook producten die emotioneel kan worden opgeladen door bewegende beelden (auto's) de voorkeur. Staat waarvan de goederen, zoals verzekeringsproducten in de retail en food gebied zijn naar schatting minder geschikt.

Eignung der Branchen f├╝r Bewegtbildkommunikation --- Studie: Videomarketing f├╝r Unternehmen

Figuur 4: Geschiktheid van de industrie voor Video Marketing

Onderzoek Vraag 3: Wat zijn de doelstellingen van het bedrijfsleven video marketing?

De motieven voor het gebruik van bewegende beelden op het internet zijn zeer verschillend. Vanuit een strategisch perspectief op internet-savvy doelgroepen worden bereikt en de Profilie-rung/Abhebung gemaakt door concurrenten. Daarnaast toont de hoge acceptatie van de motieven ", uitbreiding van het bereik", "het verhogen van de residentie" en "toename van het aantal klikken", maar ook, in principe, met een bewegend beeld communicatie bereik te vergroten, of neem contact op optimalisatie te bereiken. Aangezien zowel de "communicerende complexe inhoud" en "het gebruik van nieuwe technologie├źn geeft een hoge verkregen goedkeuring, kan worden geconcludeerd dat bedrijven video marketing te gebruiken en om de kwaliteit te verbeteren en optimaliseren van de informatie-inhoud aangeboden (zie figuur 5).

Motivation f├╝r den Einsatz von Bewegtbildkommunikation --- Studie: Videomarketing f├╝r Unternehmen

Figuur 5: motivaties voor het gebruik van video marketing

De motivaties correleren goed met de klant te bereiken doelstellingen. De strategische doelstellingen voor het gebruik van video marketing worden afgestemd, terwijl de twee traditionele aspecten van het Net Economy: Aan de ene kant is het aantal eerste contacten zijn toegenomen en gemaakt om de bounce rate te verlagen. Dit wordt weerspiegeld in het hoge niveau van ondersteuning, "heb nieuwe klanten" die communiceren met bewegend beeld en "emotionele bindingen boost-build /" moet worden. Aan de andere kant, is het gebruik van video-inhoud gericht op het verminderen van het gebruik gap (constante afgifte in het Net Economy) via de bevordering van "geloofwaardigheid en vertrouwen" en de "positionering van het bedrijf op de concurrentie." Video Marketing ondersteunt ook economische doelstellingen door middel van de verbetering van de "service en waarde," of de "versterking van de vraag naar producten." Voor "het verbeteren van de dialoog met de klant" en om informatie over klanten "communicatie" te verkrijgen met het bewegende beeld met minder.

Ziele der Kundenansprache mit Online-Videos --- Studie: Videomarketing f├╝r Unternehmen

Figuur 6: Klant doelstellingen met het gebruik van video in de handel brengen

Onderzoek Vraag 4: Wat zijn de onderneming te bekijken van de succesfactoren voor video marketing?

De afleiding van succesfactoren en de fundamentele waardering van het succes van video marketing is ongeveer 2 open en een gesloten uitgevoerd vraag. Op de vraag "Hoe meet je het succes van uw video marketing activiteiten" waren vooral CTR, conversatie-tarief, de duur van het verblijf en commentaren. De tweede open vraag, "Wat zie je als de drie belangrijkste succesfactoren voor de video marketing voor uw bedrijf" waren vooral de kwaliteit / aantrekkelijkheid van de video's, de juiste lengte en het gebruiksgemak (usability), zoekmachine optimalisatie, cross-media het gebruik en de toename van de aandacht en de verkoop van nieuwe en bestaande klanten als voorheen voorzien. Kortom, de SE-succesfactoren zijn opgenomen in de volgende gesloten vraag. Dit liet een kwantitatieve rangschikking van de genoemde factoren voor succes.

Hieruit bleek dat de twee belangrijkste succesfactoren, de "vindbaarheid in zoekmachines" en "Web 2.0-functies (combinatie van online video en community / sociale netwerken) zijn (zie figuur 7). Artisanale factoren zoals "aantrekkelijke inhoud", een "samenhangend geheel en het programma concept van de video marketing te bieden (lengte, onderwerp ...)" en" Bruikbaarheid (speler ondersteuning, gemak van het vinden op de homepage, de stekker / formaten, compressie / resolutie) te volgen rechtstreeks vanuit de zakelijke kant en hebben een zeer belangrijke betekenis. De "betrokkenheid bij een geïntegreerde communicatie-mix", "regelmatige updates" en het "Einde van de thematisch verwante video's, die zijn gericht op het verhogen van de kwaliteit van de dienstverlening, vormen de derde grote succes blok dar.

Erfolgsfaktoren in der Bewegtbildkommunikation --- Studie: Videomarketing f├╝r Unternehmen

Figuur 7: Succes Factoren voor Video Marketing

Onderzoek Vraag 5: Wat voor soort video's zijn beschikbaar?

Er zijn hoofdzakelijk twee soorten van video's aangeboden door het bedrijf: Dit zijn een onderdeel is, "beeld films (90-120 seconden, reclame)" en "You-Tube clip (onderhoudend karakter, persoonlijke verschijning). Een lager dan gemiddeld Beoordeel gevonden "Corporate Video's (informatief karakter, professionele productie om de bedrijfsprocessen te verbeteren, het ondersteunen van samenwerking technieken of het verhogen van de motivatie)", "Inter-/Intranet-Tutorials (oplossingsgericht educatieve film)" en "Corporate TV (informatieve karakter, bewegend beeld maatregelen van het programma structuur) ". Als "andere vormen" een keer per video testimonials van klanten zijn aangeboden trailer van films (ca. 1 min), video gematigdheid, avatars, webshow genaamd Trailer voor evenementen of interviews.

Welche Videoinhalte kommunizieren Unternehmen? --- Studie: Videomarketing f├╝r Unternehmen

Onderzoek Vraag 6: Hoe verdelen onder de bedrijven hun video's?

Het belangrijkste distributiekanaal is een 96% Firmenhomapage dar. De bovengemiddelde gebruik voor de distributie ervaren door 68% "enkele video portals (niet geautomatiseerd upload)" en "(geautomatiseerde upload) meerdere video portals" met 56%. De klassieke verdeling van de "schijven" en de "presentatie op beurzen" is een 50% toepassing. Spreads op de "video podcasts" en "andere vormen", zoals virale verspreiding en het gebruik van social communities, televisie of de ingebouwde presentatie is gebruikt om 25% en 26%.

Verbreitung von Videos bzw. Distribution / Videoupload --- Studie: Videomarketing f├╝r Unternehmen

Figuur 9: Verdeling Kanalen

Onderzoek Vraag 7: In welke mediamix de integratie van de onderneming (marketing) video's?

Bij de uitvoering van een video marketing activiteit, is dit meestal gepaard gaat met andere marketing tools. Dit is nog grotendeels met "online reclame" of "PR-activiteiten voor de publieke media (persberichten, sociale media persberichten, persconferentie ...)". Cross-media links naar de traditionele communicatie-instrumenten, zoals reclame in gedrukte vorm "of" PR-activiteiten voor potenti├źle klanten (promoties, tentoonstellingen, ...) zijn minder dan gemiddeld gebruik. verwaarloosbaar zijn vanuit een zakelijk perspectief banden met "billboards", "activiteiten voor handel / verkoop of POS", "Mobile Advertising", "TV Advertising", "Mobile Advertising" of "radio reclame."

Videos als Marketinginstrument im Mediamix --- Studie: Videomarketing f├╝r Unternehmen

Als video marketing wordt gebruikt, dan is een meerderheid van de ondervraagde bedrijven is gesubstitueerd geen andere marketing tool. Als dat zo is, waren de banner advertenties, de gedrukte reclame, gele pagina's, ondersteuning van tv-reportages of sociale media marketing activiteiten (Xing, LinkeIn etc.).

Entscheidungsfaktoren f├╝r den Einsatz von Bewegtbildkommunikation --- Studie: Videomarketing f├╝r Unternehmen

Wanneer bedrijven worden geconfronteerd met het besluit, Video marketing voor een product of een dienst gebruikt, dan draaien ze hun actie op bepaalde factoren (zie figuur 11). Het zijn in feite de genoemde "Konsumenten-/K├Ąufer-Zielgruppe", de "Marketing-/Werbebudget" en "kenmerken van het product". Omgekeerd kan worden gesteld, indien deze drie factoren niet wordt voldaan, zijn deze operationeel zijn reserveringen voor het gebruik van video communicatie. Functies van het product zoals "merk", "Product Prijs" of de status van het product in de "levenscyclus" van invloed op beslissingen slechts gemiddeld.

Conclusie

Binnen het empirisch onderzoek bleek dat video marketing op dit moment geschikt is vanuit een business perspectief voor diensten, materi├źle goederen en consumptiegoederen verschijnt. In het bijzonder, industrie waarvan de producten / diensten hebben plezier en ervaring karakter en emotionele oplaadbare producten zijn beter geschikt voor het bewegende beeld communicatie, zoals erkl├Ąrungsbed├╝rfdige goederen zoals verzekeringsproducten in de retail-en food sector. Vanuit het perspectief van de auteur wordt gezien, echter voor de Versicherungs-/Finanzbranche, maar ook de detailhandel groeipotentieel.

Met video marketing bedrijven willen het bereik te vergroten, of neem contact op optimalisatie van de kwaliteit verbetering en optimalisering van de aangeboden informatie-inhoud te bereiken vinden. Dit correleert met de twee nog te overbruggen aanvaarding in beginsel in het Net Economy: Erstkontakt-/Anschlussaktl├╝cke en het gebruik van de ruimte.

Voor het succes van video marketing bedrijven zien de twee belangrijkste factoren "vindbaarheid in de zoekmachines" en de integratie van "Web 2.0-functies" op. De inhoud is beschikbaar in de eerste plaats door het beeld films en clips van YouTube. Dit hangt ook samen met de belangrijkste vormen van distributie dat het bedrijf homepage of individu, evenals verschillende video portals vertegenwoordigen. Voor een viral marketing heeft een eigen videokanaal op YouTube met de koppeling tussen sociale marketing elementen wordt gezien door het potentieel van de auteur voor de toekomst distributie.

Momenteel zijn video-marketing activiteiten grotendeels in verband met een combinatie van "online reclame" of "PR-activiteiten voor de publieke media." Voor marketing via poster of op het punt van verkoop is vanuit het perspectief van de auteur met QR codes voor toekomstige derde en 4 Generatie mogelijkheden voor integratie in de geziene mediamix. De huidige tweede Generatie van QR codes zouden een link het alleen mogelijk om een bewegend beeld review op het internet. Als video marketing wordt uitgevoerd, momenteel een vervanging van specifieke marketing tools zijn slechts sporadisch. In het bijzonder, gereedschappen, zoals banneradvertenties,De reclame in gedrukte vorm, gele pagina's, ondersteuning van tv-reportages of sociale media marketing activiteiten (Xing, LinkeIn enz.) vervangen. Als video marketing wordt gebruikt, dan wordt de beslissing kan vooral worden aangepakt door de "consument / koper doelgroep" naar de "marketing / reclame budget" lood, en de "kenmerken van het product". Als de video-marketing verdere gevestigde hen is om uit te gaan - zijn de factoren "prijs van het product", "merk" en "levenscyclus" een sterkere invloed op de beslissing.

Als u geïnteresseerd bent in verdere studies? Dan kunt u gerust contact met ons op:

Fachhochschule Schmalkalden
Faculteit Informatica
Hoogleraarschap van de informatica, in het bijzonder Multimedia Marketing

Prof. dr. Thomas Urban
Kantoor. 03683 / 688-4113
Postfach 10 04 52
Mobiel: 0177-65 86 106
98 564 Schmalkalden
E-mail: @ FH-t.urban sm.de

www.multi-media-marketing.org

Prof. dr. Thomas Urban is hoogleraar informatica professor economie, met name Multimedia Marketing, Faculteit der computerwetenschappen aan de University of Applied Sciences Schmalkalden, Th├╝ringen. De focus van de voorzitter, de multimedia marketing, via de inter- disciplinaire combinatie van verscheidene gebied van economie en informatica uitgevoerd. Een onderwijs-en onderzoeksgebied van de leerstoel zich bezig met de media-industrie en de Net Economie. Het tweede gebied van onderwijs en onderzoek hoogleraarschap is de ontwikkeling van multimedia presentaties benutzerergonometrischer Informatie voor PC's / laptops en mobiele apparaten Note-/Netbooks.